Kuantum Hard Disk Teknolojisi


Bilim insanları 100 faktörden fazla kayıt zamanına sahip prototip kuantum sabit diski geliştiriyor. Bilim insanlarının düşüncesine göre yakın zamanda dünyanın iki farklı yerindeki kuantum bilgilerinin taşınmasının mümkün olacağını düşünüyor. Kuantum mekaniğinin durumu o kadar çok kırılgan bir yapıdadır ki, milisaniyeler içinde çökebilir. Uzun depolama imkanı bu kuantum bilgilerinin iletilmesinde bir devrim olabilir. 

Işığın tanecikleri (foton) gibi kuantum da böyle parçacıklardan oluştuğu için kırılamaz bir şifreleme imkanı sağlıyor. Ne kadar birbirlerinden uzak olurlarsa olsunlar karmaşık parçacıklar birbirlerini etkileyebiliyor. 

Fizikçilerden oluşan bir grup profesör, kristalin içine bir element ekleyerek bu elementin atomlarına bilgiyi saklamayı başarmışlardı. Şuan ekibin kuantum bilgilerini iletmesi için yaklaşık 100 km uzunluğundaki mesafeler için optik kablolarla kullanılabilen lazer ışıklarına alternatif olduğu tahmin edilebiliyor. 

Saklama sürelerinin o kadar uzun olduğu söyleniyor ki, en iyi kuantum bilgi iletme yönteminin ne olduğunun tekrar düşünülmesi gerektiği söyleniyor. Eğer bu kristalleri yaya olarak taşısalar bile lazer sistemlerden çok daha az veri kaybı meydana geliyor. Bu teknoloji ile artık kuantum mekaniğinin temellerini test edip araştırmak için daha uygun ortamlar ve koşullar sağlanabileceği söyleniyor.
Google Plus'da paylaş

Yazar: Semih Solak

Bu makale hakkındaki görüşlerini, isteklerini, sormak veya paylaşmak istediklerini bana aşağıdan "yorum olarak" belirtebilirsin... En kısa sürede dönüş yaparım.
    Blogger'la Yorum Yap
    Facebook'la yorum yap

0 yorum:

Yorum Gönder

Görüşlerini yorum olarak belirtebilirsin.

Eğer buradaysan;

Dikkat:Bu sitedeki bilgilerin hiçbirisi arkadaş arasında kullanılamaz. Kullanılması halinde toplumda dışlanma, arkadan konuşulma, sohbetlere davet edilmeme gibi etkileri görülebilir. Siz siz olun burada okuduklarınızı veya kendi bildiklerinizi buradan dışarıda paylaşmayın, aramızda konuşalım:) Buyrun sohbete ...

Bu haftanın meraklı sayısı