İOS-9 Türkçe Siri'yle Geliyor

Bildiğiniz üzere uzun zamandır Türkçe Siri'yi bekledik, hatta kendimizce çözümler de ürettik ancak resmi olarak bir türlü Siri'ye Türkçe öğretemedik.
ABD'den az önce elime görüntüler ulaştı, gelen bilgilere göre Türkçe Siri yeni İOS 9 ile birlikte gelecekmiş. Resmi bir açıklama değil tabi, ancak bazen böyle resmi olmaması adına ama yine de bilinsin diye görüntü sızdı, ay oramdan kaçtı, tüh yakalandık şeklinde oyunlara da girmiyorlar değil anlayın siz artık.
Gelen açıklamada "Sizin ingilizce öğreneceğiniz yok bari Siri Türkçe olsun" dediler. İngilizce bilmenin yanında pratik lazım sözünü uygulamak için turist bulamadığımızda Siri'yle konuşmaya çalışmadık mı? Söylediğimizi anladığında kendimi ve egomuzu daha yukarılara çekmedik mi? Peki şimdi aynı heyecanı nasıl yaşayacağız, navigasyondaki Zehra gibi odamıza çekilip Türkçe Türkçe mi konuşacağız artık?
Daha inşaat temelinin nasıl kazıldığını anlamaya çalışan bir yerde, kamerayla bir çekim yapınca insanların "ne çekiyosn be!" veya "acaba hangi televizyadan" diye bakıp seni tribe soktuğu, bazen peşine takıldığı bir yerde, bu tarz özgür teknolojileri halkımız nasıl kullanabilir bilemiyoruz, fakat umarım en kısa sürede gelişime ayak uydurabiliriz. Belki ben de ayak uyduramadım, temel kazılırken ve insanlarla orada çalışırken birinin kafesteki meyve(?)lere bakarmışçasına seni izlemesi rahatsız edici bir şey. (Bilmeyenler için inşaat mühendisiyim)
Bazen eleştiriler alıyorum, bir şeyi açıklarken biraz huyuna git diye ancak farkımız yok diye düşünüyorum, ben ne düşünüyorsam siz de onu düşünüyorsunuz, aynı şeyleri görüyoruz, aynı nesiliz aynı kafadayız diye düşünerek paylaşıyorum. Bir nesil aynı yaştaki değil aynı düşüncedeki insanlar demektir, niye birbirimizi kandırmakla kafa yoralım öyle değil mi.

Türkçe Siri'ye merhaba diyoruz, pek kullanır mıyız bilemiyorum fakat benim için önemli yanı sonunda Türkçe'yi kabul etmeleri oldu. Gerek oyunlarda gerek mobil program ve cihazlarda Türkçe desteğin olmasını her zaman desteklemişimdir. Zor değildi bir oyuna alt yazı yaparken Türkçe yazı koymak, DVD de yer mi yok, Türkçe bilen mi yok şirket içinde, sebebini bir türlü anlayamazdım. Bizi tanımıyorlardı açıkçası. Crysis oyununu gururla oynamıştım. Neyse duygulandım arkadaşlar bir Türkçe Siri gelebilir haberi verecektim sizlere, nerelere gitmiş kafam kusura bakmayın yazmayı seviyor muyum ne..

Düşüncelerinizi başlık altında paylaşırsanız sevinirim, görüşmek üzere...

Türkçe olsun edilsin dedim ancak İngilizceyi mutlaka öğrenin arkadaşlar, Türkçemizin nesi var kafasında da olmasın elbette, evrensel bir dil, derdinizi, kendinizi, ülkemizi Dünya'ya anlatmaksa eğer niyetimiz önce kendimiz anlatmalıyız kendimizi, olaylara böyle bakın eğer öyle düşünecekseniz. Aşağıdaki siteyi görünce açıklama gereği hissettim, niye Türkçe değil, niye böyle niye öyle demeyin yani.

Crysis Resmi Sitesine Gitmek İçin Tıklayın.
Google Plus'da paylaş

Yazar: Semih Solak

Bu makale hakkındaki görüşlerini, isteklerini, sormak veya paylaşmak istediklerini bana aşağıdan "yorum olarak" belirtebilirsin... En kısa sürede dönüş yaparım.
    Blogger'la Yorum Yap
    Facebook'la yorum yap

0 yorum:

Yorum Gönder

Görüşlerini yorum olarak belirtebilirsin.

Eğer buradaysan;

Dikkat:Bu sitedeki bilgilerin hiçbirisi arkadaş arasında kullanılamaz. Kullanılması halinde toplumda dışlanma, arkadan konuşulma, sohbetlere davet edilmeme gibi etkileri görülebilir. Siz siz olun burada okuduklarınızı veya kendi bildiklerinizi buradan dışarıda paylaşmayın, aramızda konuşalım:) Buyrun sohbete ...

Bu haftanın meraklı sayısı